maanantai 28. marraskuuta 2011

UFO - unfinished object

Ehei, nyt ei tule juttua lentävistä lautasista vaan ihan toisenlaisista ufoista. Neuleharput ovat jo ehtineet irvimään, miten voi olla mahdollista että minulta muka löytyy ufoutuneita projekteja. No, pakkohan ne loputkin nyt on sitten esitellä.

Ufojen määrä on tällä hetkellä alhaisin pitkään aikaan. Keväällä kun osallistuin neulomossa ufojen tuhoamiskuukauteen, en saanut tuhottua saati valmiiksi yhtään niistä. Ja ufoja oli silloin lähes puolet enemmän kuin nyt. Eilen esittelinkin jo yhden ufoutuneen projektin (Heart to heart socks) ja tässä yhteiskuva niistä lopuista kolmesta.
Ylimpänä dominopeitto Puro kanervikosta, jota on tullut näperreltyä on/off lokakuusta 2010 lähtien. Kevään ja kesän peitto on saanut rauhassa oleilla projektipussukassaan ja vasta tässä kuussa olen tainnut tehdä siihen taas kaksi palaa lisää. Etenee pikkuhiljaa, mutta turha kysyä minä talvena tämän lopulta saa jalkoja lämmittämään... Vielä olisi reilu kilo lankaa odottamassa pääsyä osaksi peittoa.

Vasemmassa laidassa on puolestaan Moonlight sonata-huivi. Lankana Wetterhoffin Sivilla, jonka sain neulomon joululahjavaihdosta viime jouluna. Räveltämön mukaan olen aloittanut projektin 17.1.2011 enkä ole tuon pidemmälle päässyt. Ohjeessa tehdään pitsiä niin oikealla kuin nurjalla ja tämä oli ensimmäinen tämän tapainen pitsihuivi, jonka olen aloittanut. Molemminpuolinen pitsi on tuottanut näköjään vähän ongelmia, koska on edelleen kesken. Myöhemmin olen tehnyt kyllä huiveja, joissa pitsiä tehdään joka kerroksella. Ehkäpä tämäkin joskus valmistuu?

Alimmaisena on mysteerihuivi keväältä 2010 eli Mandala II. Tämä on aloitettu toukokuun alussa 2010 ja olen tehnyt siitä kaaviot A - C. Projekti jymähti aikanaan siihen, etten osannut päättää minkä D-kaavion valitsen ja langan riittävyys myös askarrutti. Kuin ihmeen kaupalla löysin yhden vyyhdin samaa värierää Grignascon merinosilkkiä Menitasta lisää, melkein vuosi sen jälkeen kun olin ostanut sieltä ekan satsin! Langanriittävyysongelma on siis ratkennut jo alkuvuodesta, mutta huivi vaan ei ole edistynyt. Olen jo valinnut D-kaavionkin, jonka aion tehdä, mutta... Itse asiassa tämä projekti on alkanut taas hieman houkutella. Haaveissa olisi saada tämä valmiiksi talvella, jotta tummanvioletin huivin saisi sitten kuvattua lumihangella. Toistaiseksi ei ole kiirettä...kun ei ole sitä lumihankeakaan!

Niin että löytyy niitä ufoja minultakin. Ja varmasti löytyy jatkossakin.
Nyt takaisin tikuttelemaan sukkia, ehkäpä juuri niitä eilen esittelemiäni ufosukkia.

3 kommenttia:

Angelique71 kirjoitti...

Hehee, mikä ufoilun höyhensarjalainen :D

Eihän tuossa ole vielä yhtään tosi ufoa eli sellaista 5+vuotta kaapissa marinoitunutta... ja kolme, sehän on ihan normaali keskeneräisten määrä :DDDD

(Nimim. Kateellinen...)

Virpi kirjoitti...

Niin, mielestäni peittoan sinut kirkkaasti, sillä minulla on yksi ufojen ufo. Se virkattu kammotusjakku, jonka aloitusvuotta en enää edes muista... Bambuakaan enää myyty vähään aikaan....

Tiia kirjoitti...

Mulla ei pahemmin ole noita ufoja, eikä onneks sullakaan. Ihanat nuo sukat tuossa aiemmassa postauksessa.